fbpx

Cara Mudah Menyediakan Sambal Kacang & Satay Jamilah Mansor

Cara Mudah Menyediakan Sambal Kacang & Satay Jamilah Mansor

Kali ni kami ingin kongsikan cara mudah dan ringkas menyediakan kuah kacang menggungakan Sambal Kacang & Satay Jamilah Mansor. Kuah sambal kacang ni sebenarnya penentu keseluruhan menu kita tu sedap ke tak. kalau tengok tetamu sampai habiskan kuah kacang yang kita sediakan tu, fuhh itu maknanya sedap la tu.
JM_sambal kacang 500g jamilah mansor
Bila musim perayaan ni kalau masak menu yang ada guna kuah kacang macam nasi impit, satay, atau ketupat tu jangan kalut sangat nak cari macam-macam bahan.
Sekarang dah ada Sambal Kacang Ketupat & Satay Jamilah Mansor. Senang je nak sediakan. Cepat pulak. Tak payah risau dah kacang hangit ke, terlebih pedas ke atau pun tak sedap.
Ha.. ni kami kongsikan langkah-langkah penyediaan.
JM_sambal kacang 500g

Beli online Jamilah Mansor Sambal Kacang Ketupat & Satay 500g. Klik di sini: https://goo.gl/5hCByf

4 langkah mudah menyediakan Sambal Kacang Jamilah Mansor.

 
1. Tumis bunga cengkih, bunga lawang, kayu manis dan sebiji bawang yang dihiris dengan sedikit minyak.
2. Masukkan air bersama daun pandan, biarkan sehingga mendidih.
3. Masukkan Sambal Kacang Ketupat & Satay Jamilah Mansor dan masak sehingga naik minyak.
4. Hidangkan bersama satay, ketupat,nasi impit atau lontong.
 
Masya Allah, 4 langkah je. kalau tak boleh buat jugak tak tau nak cakap apa dah. 😂😂
Sambal kacang ketupat satay jamilah mansor 150g
Beli online Jamilah Mansor Sambal Kacang Ketupat & Satay 150g. Klik di sini: https://goo.gl/QtH6NX
Sambal Kacang Ketupat & Satay Jamilah Mansor ni ada 2 saiz satu 500g dan 150g. Beli lah ikut keperluan masing-masing tak perlu membazir.

Jamilah Mansor Sambal Kacang Pecal 150g

sambal pecal jamilah mansor 150g
Beli online Jamilah Mansor Sambal Kacang Pecal 150g. Klik di sini: https://goo.gl/4xMy7S
Jenama Jamilah Mansor (JM) ni terkenal jugak dengan Sambal Kacang Pecal. Sambal ni sesuai dimakan bersama sayur-sayuran yang dicelur atau direbus seperti pucuk ubi, kangkong, kacang panjang, nangka atau jantung pisang.

Selain itu, boleh jugak dijadikan sos pencicah kepada cucur udang, tauhu sumbat, keropok lekor dan cakoi.

Semua produk di atas boleh dapatkan di mana-mana kedai Az-Zain berdekatan atau beli online pun boleh. Free Delivery. Harga sama dengan di kedai. Kalau nak tengok produk-produk yang kami jual online klik sini: https://goo.gl/a6mBVu

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu
×

Cart